ملی شیمی

توسعه بازار و محصول؛ استراتژی ملی شیمی در سال جدید

مدیرعامل شرکت ملی شیمی کشاورز، توسعه «بازار» و «محصول» را دو استراتژی مهم ملی شیمی در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی شیمی کشاورز، سیاوش افضلی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ملی شیمی کشاور در نشستی با حضور نمایندگان سهامداران عمده حقیقی، حقوقی و مدیران ارشد این شرکت که با هدف بررسی عملکرد شش ماهه اول سال مالی جاری و برنامه‌های توسعه‌ای شرکت‌های تابعه برگزار شد، چشم‌انداز فعالیت‌های آینده شرکت ملی شیمی کشاورز را روشن و امیدوارکننده است.

افضلی با بیان اینکه بازار سرمایه می‌تواند در بلندمدت، به سود با کیفیت و پایدار دست یابد، سوابق چهار دهه فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی شرکت ملی شیمی کشاورز و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب این شرکت در تأمین نیاز بازار مصرف سموم نباتی، کود و بذر کشور را تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی شیمی کشاورز با معرفی برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه‌ای شرکت برای سه سال آینده، گفت: بنا داریم در سال ۱۴۰۳ در پنج استان کشور که ظرفیت و پتانسیل‌های لازم را دارد، دفتر فروش شرکت ملی شیمی کشاورز را راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم در توزیع محصولات به بازار مصرف و برقراری ارتباط نزدیک با ذی‌نفعان اصلی و واقعی شرکت که کشاورزان عزیز هستند، گام بلندی را برداریم.

وی افزود: قرار گرفتن محصولات جدید کودهای اسپانیایی در سبد فروش اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و تخصصی‌شدن فروش در هر یک از گروه محصولات، در راستای استراتژی‌های تدوین‌شده در حوزه بازاریابی و فروش است .

افضلی ادامه داد: برنامه سه‌ساله شرکت، رسیدن به رشد ۱۴۰ درصدی تولید محصولات در کلیه گروه‌ها اعم از سموم نباتی، دامی، کود و روغن و همچنین تقویت شبکه فروش و استفاده از ظرفیت جغرافیایی کل کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی شیمی کشاورز در خصوص فعالیت‌های شرکت‌های مدیریت پسماند و شیمی کاوان به‌عنوان شرکت‌های تابعه و تنوع‌بخشی به فعالیت‌های شرکت ملی شیمی کشاورز در سایر کسب‌وکارها، گفت: با هدف توسعه فعالیت‌های شرکت مدیریت پسماند در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به خرید قطعی زمین ۲۲ هکتاری در  بهبهان برای ایجاد و راه‌اندازی سایت جدید پسماند در استان خوزستان اقدام شده است.

وی تأکید کرد: با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی لازم برای افتتاح خط تولید انبوه ZDDP تا پیش از پایان سال مالی جاری که متقاضیان اصلی آن شرکت‌های بزرگ تولید روغن در کشور هستند، سودآوری مناسب و فضای درآمدی جذاب‌تری برای فعالین بازار سرمایه ایجاد می‌شود.

افضلی اظهار داشت: شرکت ملی شیمی کشاورز جزو قدیمی‌ترین و خوشنام‌ترین شرکت‌های فعال در بخش تأمین نهاده‌های کشاورزی اعم از سموم نباتی، دامی و کود است و محصولات تولیدی این شرکت از شناخته‌شده‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای بازار مصرف کشور به‌ شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت جدید شرکت ارتباط نزدیک با سهامداران عمده و ارائه اطلاعات دقیق و بیان واقعیت‌ها را جزو سیاست‌های اصولی خود می‌داند، در خصوص شرایط آینده شرکت ملی شیمی کشاورز افزود: فروش پایدار، کسب سود با کیفیت و صیانت از منافع سهامداران عمده حقیقی و حقوقی، جزو راهبردهای اصلی تیم مدیریتی جدید است و با ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم، آینده شرکت ملی شیمی کشاورز را بسیار روشن و امیدوارکننده می‌دانم.

مدیرعامل شرکت ملی شیمی کشاورز خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم به سودآوری ناشی از فعالیت‌های عملیاتی دست یابیم و در این رویکرد به دنبال افزایش تولید و کسب سهم بیشتر از بازار مصرف و تقویت شبکه فروش هستیم.

افضلی ابراز امیدواری کرد با پشتیانی و حمایت سهامداران و همراهی بازار سرمایه و با تحقق و اجرایی‌شدن برنامه‌ها، به رشد و توسعه پایدار و جایگاه واقعی خود دست یابیم.

همچنین در این نشست نمایندگان سهامداران عمده با بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرسش‌هایی را در خصوص شرایط شرکت و برنامه‌های آتی مطرح کردند که معاونان و مدیران شرکت ملی شیمی کشاورز پاسخ لازم را ارائه کردند.