ملی شیمی

واحدهای سنتز تکنیکال

واحدهای سنتز تکنیکال

ایــن واحــــد دارای ۴ خــط تولیـــد مجـــزا مـی‌باشــد، که ۲ خط  اکسی کلرور مس و اکسید مس با تکیه بر دانش فنی داخلی و ۲ خط اتیون و مالاتیون نیز توسط شرکت (PI (Pesticide India هندوستان طراحی و ساخته شده‌اند.

واحد سنتز کوپراکسی کلراید

این واحد با تکیه بر دانش فنی داخلی برای اولین بار در ایران ماده اولیه کوپراکسی کلراید را با خلوص بالای ۹۷% و با کیفیتی فراتر از رقبای خارجی سنتز می‌کند.

واحد سنتز اکسید مس

اکسید مس قرمز یا «اکسید مس ۱ » ترکیب شیمیایی معدنی با فرمول شیمیایی Cu₂O می‌باشد که در صنعت کشاورزی به عنوان قارچ کش و در صنایع رنگ به عنوان ماده زیست‌کش در رنگ بدنه کشتی‌ها  مورد استفاده قرار می‌گیرد. «اکسید مس ۱» در صنایع سرامیک به عنوان رنگ‌دهنده و به عنوان کاتالیزور در برخی از فرآیندهای شیمیایی کاربرد دارد. اخیرا به واسطه خاصیت نیمه رسانایی «اکسید مس ۱» از آن در ساخت سلول‌های خورشیدی استفاده می‌شود.

واحد تولید ZDDP

شرکت ملی شیمی کشاورز با استفاده از دانش به روز و کادر تحقیقاتی مجرب موفق شد به عنوان اولین شرکت ایرانی  محصول Zinc dialkyldithiophosphates را تولید کند. این محصول به عنوان یکی از مهم‌ترین افزودنی‌های چند منظوره در انواع روغن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد اصلی ZDDPبه عنوان افزودنی ضد سایش در انواع روان‌کننده‌ها شامل گریس، روغن هیدرولیک و روغن موتور است. ZDDPهمچنین به عنوان بازدارنده خوردگی و آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند.