ملی شیمی

بازدید سرمایه‌گذاران و فعالان بورس از شرکت “ملی شیمی کشاورز “

در یک بازدید فشرده، برنامه‌های توسعه‌ای و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در شرکت ملی شیمی کشاورز برای شفافیت بیشتر به فعالان بورس و بازار سرمایه تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جمعی از شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در بورس و کارشناسان عمده بازار سهام از خطوط تولیدی شرکت ملی شیمی کشاورز بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند فعالیت های مجموعه قرار گرفتند.

در حاشیه این بازدید دکتر “محسن عسگری” مدیرعامل شرکت ملی شیمی کشاروز در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین به اهداف این بازدید اشاره کرد و گفت: شرکت سهام ملی شیمی کشاورز از ابتدای سال جاری با نماد «شملی» وارد فرابورس شد و طبق قیمت گذاری و ارزش گذاری اولیه که انجام شده بود ظرف کمتر از یکی دو ماه، توانست سه برابر رشد کند و علیرغم اینکه وضعیت کلیه بازار سرمایه رو به افول بود اما شرکت در شرایط ثبات قرار داشت.

عسگری ادامه داد: شرکت شیمی کشاورز در مدت حضور خود در بازار سرمایه در مقایسه با شرکت های بزرگ؛ معاملات و خرید و فروش های زیادی انجام داد و سودهای زیادی به سرمایه گذاران رساند و باعث شد شرکت به شدت مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گیرد؛ از این روز از فعالان بازار سرمایه دعوت کردیم تا پاسخگوی سوالاتشان در خصوص عملکرد، آینده و برنامه های توسعه ای شرکت باشیم که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی مواجه شدیم.

مدیرعامل شیمی کشاورز تصریح کرد: هدف ما از این بازدید این است که ابهامات تحلیل‌گران بازار سرمایه را حل کنیم و خودمان را بیشتر در معرض قضاوت قرار دهیم تا از این طریق شرکت با توجه به اینکه محمل امنی برای سرمایه گذاری است به سرمایه گذاران بیشتر معرفی شود و اعتماد به فعالیت شرکت در بازار بیشتر شود تا بتوانیم از طریق جذب سرمایه برنامه های توسعه ای شرکت را پیش ببریم.

این فعال صنعتی به عمده مشکل شرکت اشاره کرد و گفت: نرخ گذاری به صورت ارز ترجیحی در فروش محصولات، فعالیت های ما را محدود کرده است که اگر ارز ترجیحی حذف و تک نرخی شود مشکلات تولیدکنندگان کمتر و مسیر رشد برای بنگاه های تولیدی هموار می شود.

در ادامه این بازدید، فعالان بازار سرمایه در نشست با مدیران ارشد شرکت ملی شیمی کشاورز پرسش ها و نظرات خود را بیان کردند و به سوالات آن ها پاسخ داده شد.

شرکت ملی شیمی کشاورز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع سموم دفع آفات نباتی، دامی و خانگی و کودهای شیمیایی کشور است و در حال حاضر بیش از ۱۲۰ نوع محصول مختلف تولید و به بازارهای داخلی و بین المللی عرضه می کند.